1 januari 2010

Merry fucking new year.


Nytt år i apokalypsen. Vad ska jag säga? I normala fall brukar jag göra någon slags recap på året och summera innehållet. Att summera förra året känns överflödigt eftersom allt överskuggas av jordens undergång.

Igår höll jag mig nykter. Av säkerhetsskäl då jag vid upprepade tillfällen såg ljussken på himlen. Jag funderade ett tag på vad det var men kom snabbt fram till att det rörde sig om ljusraketer som någon eller några sköt. Kring midnatt tyckte jag mig höra skottlossning någonstans, men eftersom jag till största delen är omgiven av skog hade jag svårt att avgöra varifrån ljudet kom. Det lilla jag kunde höra var ändå tillräckligt för att avgöra att det rörde sig om minst två olika vapen. Plundrare kanske? Eller lappsjuka. Jag vet inte.

Det har varit töväder under ett antal dagar nu och det mesta av snön har smält bort, vilket är bra eftersom det gjort att jag under dagen kunnat lämna fortet och försöka ta reda på vart skottlossningen kom ifrån.

Motorvägen är översållad med skräp som folk lämnat efter sig men inga spår efter någon skottlossning. Imorgon tänkte jag spana av bonden Larssons gård.

Elmer käkar så det står härliga till och släpper ifrån sig de mest avskyvärda pruttar. Inte ens han själv stannar kvar i rummet.

Har sporadiska drömmar om Gustav och Daniel.

Inga kommentarer: