28 januari 2010

Sjuk och vek.


Jag har legat sjuk. Igen. Jag tror jag hade lunginflammation. Feber, kraftig hosta som inte ville ge med sig och fruktansvärda svettningar. Jag har åter igen ätit antibiotika. Jag har tre dagar kvar av kuren. Elmer har fortsatt att prata. I alla fall tror jag att han gjort det. Och jag har hört kraftiga motorljud ute längs motorvägen.

I söndags hostade jag blod. Dock inte ur lungorna utan på grund av att jag hostat sönder halsen. känslan var på det hela taget som att någon först eldat sönder slemhinnorna för att sedan riva med en rasp längs det blottlagda köttet. Ett tag var jag övertygad om att jag skulle dö. Nu hostar jag inte längre.

Dessutom svullnade mina händer upp i början av veckan. Ett tag funderade jag på om det var urinsyror i blodet. Nu har dock svullnaden lagt sig.

Jag ser ut som jag legat i graven. Blek, hålögd och mager. Jag har beslutat att gå upp till 3000 kalorier om dagen under den kommande veckan. Om jag år i stånd ska jag också ut på en spaningspatrull imorgon.

Inga kommentarer: