25 november 2009

FUBAR


Nu har resterna av det samhälle som finns kvar där ute laddat en stor jävla skitkanon och riktat den mot sig själv och kramat avtryckaren. Men jag ska ta det från början. Det tog kanske en halvtimme att köra från fortet till Larssons gård. Att baxa upp oljefaten och surra dem på flaket var inget större problem. Det var inte heller något problem att ta sig till gården och parkera vid dieseltanken. Stanken av de döda mjölkkossorna var fortsatt överväldigande och jag borde ha tagit med någon slags andningsskydd, men jag tror ärligt talat att det inte hade hjälpt särskilt mycket. Jag spydde igen.

Ett lätt duggregn började falla ungefär samtidigt som jag började handpumpa det första oljefatet. det var bra för det skymde sikten något och minskar risken för att någon ska vara ute och röra på sig. det var ett jävla jobb att stå där och försöka pumpa så tyst som möjligt, hålla utkik och samtidigt hålla koll på dieselmängden i oljefatet. Efter det första fatet var fyllt hade jag en mjölksyra som jag inte känt av sedan... Ja, jag vet faktiskt inte när. Det var som att dra världens största handtralla om och om och om igen. Jag lyckades fylla fyra fat innan jag var dyngsur av svett och flåsade som en stalkerdåre i någons telefonlur.

Hela tiden rädd att någon ska se mig. Komma på mig, konfrontera mig. Larssons fru kanske dyker upp och undrar vart han tagit vägen?

Jag lyckades fylla det femte fatet också. Och körde långsamt tillbaka. det hade redan hunnit börja skymma och i snigenfart lyckades jag ta mig tillbaka till fortet. Övertygad om att någon iakttog mig på håll. Någon som bara väntar på rätt tillfälle att överfalla mig. Lemlästa mig och ta mina grejer.

Väl inne igen kunde jag konstatera att jag hade 800 liter diesel och en kan dra på elektriciteten igen. Jag häftade upp filtar för fönstren så inget ljus ska sippra ut, drog igång generatorn och slog på radion - lagom till årets skitstorm. P1 sände ett riktigt radioprogram!

P1s reporter befann sig tydligen i Karlsborg där en provisorisk regim har tagit makten över landet. Eller i alla fall delar av Västergötland och Närke där förbanden från K3 och vad det nu är som huserar i Skövde har kontrollen från Örebro ner mot Borås och området mellan Vänern och Vättern.

ungefär så här lät det i radioknastret

p1: Vad legitimerar ert maktövertagande?
Överste XX: Sveriges folkvalda regering har inte klarat av att upprätthålla ordningen i landet utan har tillsammans med större delen av infrastrukturen kollapsat. Statsministern och stora delar av regeringen har inte hörts av på ett par veckor och ingen vet vad som hänt. Talmannen är enligt säkra källor död varför det faller på lokala befälhavare att förse medborgarna med en grundläggande trygghet.

p1: Vem har gett er mandat att styra över landet?
Överste XX: Då samhällets strukturer har kollapsat och vi är de enda som har kvar någon slags fungerande infrastruktur faller ansvaret på oss.

P1: Så ni är med andra ord självutnämnda ledare?
Överste XX: Så vill jag inte se det. Ansvaret faller på oss eftersom vi har kapacitet att upprätthålla lag och ordning.

P1: Du tror inte att det här kan uppmuntra andra att upprätta självstyrande områden? Exempelvis med hänvisning till kommunalt självstyre?
Överste XX: Det har jag svårt att ...

Sedan bröts radiosändningarna.

Så det jag kan se fram mot nu är lokala militära ledare som på grundval av sitt arsenal av automatvapen, bandvagnar, stridsfordon och tanks kommer utropa sig till lokala krigsherrar. Och där det saknas regementen kommer de som är mest förslagna att ta tillfället i akt och utropa "Bill-Connys fria republik." Det är separatisternas julafton med andra ord. Nu tror sig skåningarna slippa ta emot flyktingar, men jag skulle vilja se hur de tänker ta sig an de flyktingströmmar som med all säkerhet är på väg ner från Norrland vid det här laget. Det lär bara vara en tidsfråga innan södra Sverige kryllar av norrländska överlevare - om de nu tillåts passera söder om Örebro vill säga. Jag gissar att regementena ute på Kungsängen håller Stockholm i ett järngrepp, eller så har de helt gått under i det panikartade kaos som jag bara kan gissa mig till att 08orna ställde till med.

Fucked Up Beyond All Repair med andra ord.

Jag ska nog ha mig en sup nu.

Inga kommentarer: