25 november 2009

Give me your pump, the oil, the gasoline, and the whole compound, and I'll spare your lives.


Jag funderar på dieseltanken. Den är omkring 2,5 meter lång och lite drygt en meter i diameter. Och borde därför rymma omkring 2,8 kubikmeter diesel. Dvs runt 2800 liter. Och antag att den är något mindre än halvfull så skvimpar där ändå runt i alla fall tusen liter diesel. Om jag bara kunde forsla det tillbaka till fortet. Tillbaka till Leningrad.


Jag orkar aldrig bära tusen liter från gården och hit. Antag att jag med lite tur orkar bära 50 liter åt gången. Det skulle vara 20 resor fram och tillbaka. det troliga är att jag orkar bära 20 liter. Vilket skulle vara 50 resor. Om jag bara vågar ta pick upen så skulle det inte vara något problem. Jag har tomma oljefat, det var en handpump och jag har vapen att försvara mig med. Tomgången på chevan är hyggligt tyst, om nu en V8 kan påstås vara tyst. Jag ska tänka på saken. Jag kan till och med köra genom skogen och över ett av fälten om så skulle behövas. Jag gört. Däremot kommer jag inte kunna få med mig all diesel eftersom jag inte har mer än fem tomma oljefat. Men det är lite skit sak samma. Jag kommer ändå få med mig nästan 800 liter och full tank till pickisen.


oljefat - check
kikare - check
vatten - check
mat - check
hagelbössa - check
pistol - check

Jag sticker nu.

Inga kommentarer: