6 november 2009

Fotspår


Nu har jag suttit här inne i snart en vecka efter att jag rekogniserade den utbrända bilen. Jag har hållit mig till mina dagliga rutiner. Vädret blir långsamt kallare och i morse hade jag ett tunnt islager på en av vattentunnorna utanför. TV-kanalerna har tystnat och P1 sänder nu endast en timme om dagen. Vid lunchtid. Radioprataren låter mer än lovligt uppgiven. Inga positiva nyheter. Anarki, bränder och plundring. Det senaste är tydligen att diverse militära förband försöker upprätthålla någon slags ordning, men det verkar inte finnas något centralt kommando som styr enheterna. Jag hoppas att de inte kommer hit.

Tidigt i morse när jag gick min runda upptäckte jag spår utanför muren. Inte människorspår utan spår av tassar. Hyggligt små tassar från ett hunddjur. Jag la ut en matbit för att se om den kommer igen. det är inte omöjligt. I bästa fall får jag en kamrat. I värsta fall används hunden av några andra för att försöka locka fram mig. Jag måste vara försiktig.

Inga kommentarer: