23 november 2009

Begravning

9:40
Nu har jag begravt Larsson. Han ligger i en skogsdunge, nergrävd, täckt av ett kalklager och sten. Jag hoppas att rävarna inte lyckas gräva upp honom. Både för min och deras skull. Larsson var uppenbart smittad av något. En pestis. Hade han kommit in hit hade han kunnat smitta mig också. Då hade det varit han och jag. Men nu verkar det som att de flesta är som han och en minoritet är som jag. Jag har ett numerärt underläge på 1:100000 eller så.
13:50
Det har regnat igen. Mycket den här gången, så vattentankarna är fulla igen och jag har inga problem med hygien. Jag byggde en hygglig tvättbräda av ett gammalt grillgaller från en gasgrill. Jag har dock fått dra ner på matransonerna och håller mig kring 1500 kalorier om dagen. Jag behöver komma ut mer. Ut utanför muren. Se omgivningarna. Ta reda på vad som hänt med resten av bonden Larssons familj. Gården ligger bara några kilometer härifrån. Jag kan ta mig dit på kanske tre timmar om jag är försiktig. Jag ger mig av i gryningen.

23:50
Jag lyssnade av både AM och FM-banden tidigare under dagen. FM-bandet gav inget annat än bakgrundsbrus. Jag trodde mig dock höra något på AM-bandet. En svag signal, men jag kunde inte avgöra vad det var. Kanske inbillade jag mig, kanske hörde jag något. Jag ligger dock kvar på frekvensen. Kanske kommer det tillbaka. Kanske finns andra överlevare i samma situation som jag. Kanske kan jag lyssna av dem och kanske ta kontakt.

Nu är det dags att sova. Jag ska upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer: