16 december 2009

Smittan.


Det var svårare än väntat att elda upp två styckade kroppar. Det tog hela natten eftersom jag inte kunde elda på som i Dachau. Men nu har jag några kolklumpar kvar att finfördela och så är jag av med dom. I alla fall rent fysiskt. När jag blundar för att sova kan jag fortfarande se Gustav och David. Och bonden Larsson. De bara stirrar rakt ut. Och molbliger. Jag sover i vardagsrummet nu. Orkar inte tänka på Davids kladdiga kuk.

Jag undrar hur Gustav smittades och om David visste om det. Blev han biten? Eller smittades han luftburet? När jag flydde verkade det som att det handlade om ett luftburet virus. De som vägrat vaccinera sig mot svininfluensan var särskilt mottagliga. Själv hade jag det gula kortet fyllt av vaccineringar. TBE, TBC, Stelkramp, Kolera, Malaria, influensa, svininfluensa, TwinRix, nämn det och jag har det troligtvis. Jag hade till och med försökt tigga till mig ett rabiesvaccin men där var det stopp. Sannolikheten att smittas av rabies var ungefär lika med noll. I princip skulle jag få placera en fladdermus på näsan och få den att bita för att jag skulle bli smittad. Det var knappt jag fick vaccinera mig mot TBC. Läkaren undrade om jag planerade att sitta i ett ryskt fängelse. Jag kontrade med att jag skulle gå på dagis i Stockholm.

Tillbaka till Gustav då. han var ju uppenbarligen aggressiv, varför jag från och med nu skjuter först och frågar sen om folk beter sig minsta misstänkt. Aggressiv och såg jävligt sjuk ut. Blekgul, vaxartad hud. Insjunkna ögon, uppkrupet tandkött och nagelband. Men bonden Larsson såg betydligt kryare ut, även om jag är övertygad om att även han var smittad. Varför svarade han inte om han var frisk? Kan ett nedsatt immunsystem agera som katalysator för smittan? Eller var Gustav som sagt biten av någon eller något? Jag såg honom aldrig naken så det finns en möjlighet att han hade blivit biten. Jag vet helt enkelt inte hur folk smittas eller om det ens smittar från person till person. Jag får helt enkelt fortsätta hålla mig hyggligt frisk. Äta mina vitaminer och hålla ett kaloriintag på ca 2000 Kcal per dag även om matförrådet tar slut snabbare då. Men jag har ju mat för tre.

Inga kommentarer: