3 december 2009

Problem med Dracula.


Jag börjar så smått återhämta mig. Idag kunde jag kliva ur sängen och byta sängkläder. Jag kände att botten var nådd nu när jag hade legat i mitt eget kräks och torkade blod.

Rena sängkläder och en en flanellpyjamas, kycklingsoppa och några serietidningar senare och jag känner mig som en nästan ny människa. Jag passade på att raka mig också, så jag inte längre påminde om en korsning mellan Hans Scheike och Theodore Kaczynski. Dvs en skäggmupp med för mycket vapen och porr hemma i byrålådan. Å andra sidan är ju Scheike-liknelsen lite missvisande då jag inte har ett gäng brudar som jag ger rissmisk till frukost lunch och middag. Men jag bor ute i tjotaheiti som någon annan samhällsfiende, beväpnad till tänderna i väntan på fienden.

Jim Jones. Jag undrar hur han egentligen såg ut och vad som drev honom att flytta ut i jungeln, bygga en håla som han kallade för Jonestown och där cyanidförgifta sin församling. Nå, är man en religiös knäppomatik som tror att staten är ute efter en så går det ju i regel som det går. Helgo Fossmo och kristi brud, David Koresh, Jim Jones. Listan på kristna tokdårar kan säkert göras betydligt längre och har lite svårt att se hur folk sket på sig av muslimskräck, då knappt en av fem muslimer var aktivt troende innan den här skitbomben slog ner i huvudet på oss. En av fem var aktiva i religiösa sammankomster, dvs gick till moskén på fredagar. Det fanns inga etablerade muslimska partier som drev frågor om sharialagar eller ett ökat inslag av islam i lagstiftningen. Ändå sket folk på sig när de såg muslimbrudar med slöja. Jag brukade hävda att jag har större problem med Dracula och zombies än med muslimer när folk började orera. Nu fattas bara att det dyker upp en blek jävla goth med slängkappa och plasttänder så har hela min profetia gått i uppfyllelse.

Istället borde folk ha varit livrädda för folk som Erik Prince och Donald Rumsfeldt och för all del Cofer Black. Dvs kristna högerdårar med alldeles för mycket pengar, inflytande och vapen för sitt eget och andras bästa. Glömde jag säga pengar och inflytande? De flesta kanske vet vem Rumsfeldt är, få vet vem Erik Prince är och ännu färre vet vem Cofer Black är. Erik Prince är en av grundarna och ägarna av Blackwater. Cofer Black är en fd heltokig CIA-chef med ansvar för terroristbekämpning och Rumsfeld är som bekant fd amerikansk försvarsminister. Prince och Black jobbar ihop på Blackwater - en av världens största privata säkerhetsfirmor. Vissa skulle kalla det för legosoldatarméer. De anlitas eller anlitades flitigt av diverse amerikanska regeringsdepartement i bland annat Irak och Afganistan. Prince och Black hade en idé om att fredsbevarande insatser skulle läggas ut på entreprenad. Bland annat i Sudan. För det skulle bli billigare, snabbare och... "bättre".

Prince drivs av tanken på att hela insatsen i Irak och Afganistan egentligen bara är till för att expandera kristendomen på islams bekostnad. Han, Cofer Black, Rumsfeldt och en mängd andra Washingtonhöjdare uttrycker mer eller mindre att det handlar om att den kristna guden som slåss mot den muslimska - som inte ens är en gud utan en avgud, eller om det rent av var en falsk gud. Men sånt är inte folk rädda för. Istället pissar de på sig av rädsla när de möts av en 14-årig muslimsk tjej med täckt hår och tycker att det är fruktansvärt att folk måste ha en burka på huvudet. Men de är inte rädda för kristna fanatiker med privatarméer och miljarder dollar på banken, och som tyckte att den äldre bushadministrationen var för slapphänt mot exempelvis homosexuella, gjorde för stora eftergifter i politiken gällande miljö och vill förbjuda abort, stamcellsforskning och evolutionsläran i skolan. Bara för att skrapa lite på ytan.

Nå, nu är all sån skit kastad ut genom fönstret och här sitter vi. Beväpnade till tänderna, i väntan på en okänd fiende. Fy fan.

Inga kommentarer: