15 april 2010

Säg hej till min lilla vän.


Pestisen i badkaren vältrade sig ur medan jag fortfarande kräktes. Den kom krypande. Det svarta håret hängande över ansiktet. Jag kasade bakåt. Försökte hålla tillbaka kräkset. Slet i AKn. Jag siktade. Satt på röven. Kramade avtryckaren. Jag stelnade till. Inget hände. Den var nästan framme. Jag greps av panik och började sparka vilt. Försökte ta mig bakåt. Tumlade bakåt i trappen. Blev liggande på golvet. Ledbruten. Pestisen dunsade ner för trappen. Jag sparkade den i huvudet. Den fortsatte. jag kröp iväg genom huset. Kom upp på fötter i vardagsrummet. Den kom med en förvånande hastighet. Jag sparkade till den igen. Huvudet kastades fram och tillbaka. Kolvslog den över fontanellen. Igen. Igen. Igen. Igen!

Den låg still. Jag skakade. Hyperventilerade. Jag slog den igen och igen och igen. Massakrerade den nakna pestisen.

Jag kollade magasinet till AKn. Tomt. Jag bytte till ett nytt. Sen bytte jag till grannens villa. Låste in mig. Och väntade på mörkret.

Inga kommentarer: